هر چه سیم کشی برق یک ساختمان اصولی تر و با سیم/کابل استاندارد کیفیت بالا انجام شود، هزینه های ثانویه نگهداری و یا آسیب به لوازم الکترونیکی کاهش میابد. در ادامه این مطلب اصلی ترین خدمات سیم کشی یک ساختمان به صورت تیتر وار بیان شده است. علاقه مندان می توانند اطلاعات مفیدی در این حوزه کسب کنند.

  • سیم/کابل کشی کل ساختمان
  • سیم کشی لوستر و نورپردازی
  • سیم کشی تلفن، آنتن و آیفون
  • سیم کشی شبکه و اینترنت
  • سیم کشی و نصب کلید/پریز برق
  • سیم کشی جعبه تقسیم و فیوز برق
  • سیم کشی برق کولر و سیستم های تهویه

گاهی به علت قدیمی بودن ساختمان و عدم پشتیبانی سیم کشی آن از وسایل الکترونیکی مدرن، ممکن است نیاز باشد تا دوباره ساختمان خود را سیم کشی کنید. یا مثلا اگر بخواهید لوستر یا هالوژن به ساختمان اضافه کنید باید از یک برقکار کمک بگیرید. گاهی نیز با تغییر کاربری ساختمان مسکونی و تبدیل آن به یک واحد تجاری-تولیدی نیاز است تا سیم کشی با توجه به نیاز کاری جدید، بازیابی شود.

از کجا بفهمیم سیم کشی ساختمان نیاز به تعمیر دارد؟

در زیر برخی از مواردی که هنگام اختلال در سیستم برقی ساختمان اتفاق می افتد، بیان شده است:

  • سوختن پی در پی فیوزهای برق.
  • چراق ها دائما در حال کم نور شدن یا سوسو زدن باشند.
  • مکررا با اتصال لامپ به پریز و یا روشن کردن کلید برق بسوزد.
  • هنگام جدا کردن پریز لوازم الکتریکی یا خاموش/روشن کردن کلید لامپ، جرقه ایجاد شود.

سیم کشی یک ساختمان بسیار تخصصی است و اگر توسط یک برقکار حرفه ای انجام نشود علاوه بر اینکه جان افراد ساکن در خانه به خطر می افتد، می تواند دردسرهایی نیز برای آن ها ایجاد کند. مثلا اگر پریز برق در جای مناسبی نصب نشود (پریز در انتهای یک دیوار و یا در یک راهرو پر رفت و آمد باشد)، استفاده از آن عملا امکان پذیر نیست. همچنین توجه به روش های جدید سیم کشی نیز بسیار مهم است تا هم در هزینه ها صرفه جویی شود و هم اینکه احتمال خطر پایین بیاید.

برق کشی ساختمان شامل سیم برق، تلفن، آنتن و... است که با کمک لوله های محافظ و اتصالات الکتریکی، نیاز برق، تلفن، آنتن تلویزیون، اینترنت و... را در سرتاسر یک واحد برای ساکنین آن تامین می کند.

معیار انتخاب سیم برق مناسب

  • داشتن استانداردهای لازم الاجرا طبق مصوبات کشور.
  • تناسب با شرایط کاری و نصب.
  • مناسب بودن قیمت در مقایسه با کیفیت سیم.

امروزه برخی از سازندگان سیم برق را از جنس آلومینیوم روکش شده با مس یا آهن روکش دار می سازند که کیفیت انتقال برق را کاهش می دهند. بدین سبب خریداران سیم/کابل ساختمان دچار سردرگمی در دسترسی به سیم برق استاندارد هستند. سیمین صنعت رسانا همواره به استاندارد بودن محصولات خود (سیم/کابل برق ساختمانی و صنعتی) توجه کرده است. ما می خواهیم خریداران با کمترین هزینه به بهترین کیفیت دسترسی داشته باشند.

تاثیر ابعاد ساختمان بر قیمت برق کشی

بدیهی است که هر چه یک ساختمان بزرگتر باشد، هزینه برق کشی آن نیز بیشتر است و در نهایت قیمت کلی را طبق متراژ ساختمان محاسبه می کنند. هزینه های برق کشی توکار نیز گران تر از روکار است. نوع پروژه برق کشی نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد. مثلا اگر بخواهید یک ساختمان هوشمند داشته باشید چون هم هزینه متریال آن بالا و هم اینکه به برقکار خاص و جرفه ای نیاز است، بالطبع هزینه کلی برق کشی نیز بیشتر می شود.

تاثیر قیمت سیم/کابل بر قیمت نهایی برق کشی

معمولا برقکار لوازم مورد نیاز برق کشی را مانند سیم، کابل، کلید/پریز و... را می خرد و در انتها با ارائه فاکتور از شما می خواهد تا هزینه آن را پرداخت کنید. اگر بخواهید کیفیت و استاندارد سیم/کابل و سایر متریال استفاده شده در برق کشی بالا باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

قیمت نصب کلید/پریز برق به صورت عددی محاسبه می شود به خاطر همین برخی از ساختمان های نوساز کلید/پریزشان نصب نشده است. زیرا علاوه بر خود قیمت کلید/پریز یک هزینه نصب هم باید پرداخت شود به همین خاطر برخی از سازنده ها انجام آن را به عهده خریدار می گذارند.

بسته بندی سیم برق ساختمانی عموما به شکل حلقه یا کلاف است و در مصارف بالا و با توجه به درخواست مشتری ممکن است از قرقره استفاده شود تا علاوه بر افزایش متراژ، سیم نیز به راحتی باز شود. بسته بندی های مختلف قیمت های متفاوتی دارند که در معامله بین خریدار و تولید کننده ذکر می شود.

برنامه نویس سایت برنامه نویسی سایت طراحی سایت طراحی وب سایت