هر دستگاه الکتریکی برای کار کردن نیازمند سیم/کابل برق است. مثلا لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی نیازمند سیم برق، کابل اترنت و کابل USB هستند تا بتوانند به درستی کار کنند. تلویزیون یا سینمای خانگی نیز به عنوان پر مصرف ترین کالای برقی خانگی، شامل کابل برق و کابل A/V است تا اتصالات HDMI و صوتی آنالوگ آن به خوبی برقرار شود.

اگر از سیم و کابل مناسب برای تولید قطعات الکترونیکی و سیم کشی ساختمان یا واحدهای صنعتی استفاده نشود شاهد خرابی و تلفات مالی و جانی گاها جبران ناپذیری خواهیم بود. در ادامه 10 شرکت برتر تولید سیم و کابل جهان معرفی شده است:

1.     Hitachi

این شرکت در سال 1910 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در توکیو ژاپن واقع است که بالغ بر 307،000 نفر در آن مشغول به کار هستند. محصولات این شرکت نیازهای سیم و کابل را در حوزه های مختلف IT، انرژی، صنعت، حمل و نقل، برق کشی ساختمان های مسکونی، خودروهای برقی و پزشکی را تامین می کنند. این کمپانی در اقصی نقاط جهان شعبه داشته و محصولات خود را به مشتریان این حوزه ها عرضه می کنند.

2.     Sumitomo Electric

این شرکت در سال 1897 تاسیس شد که در شهر Osaka ژاپن قرار دارد. حدودا 248،000 کارمند در این مجموعه مشغول به کار هستند. مشتریان سیم و کابل صنایع مختلف اعم از انتقال برق، ارتباطات و داده، خودروسازی، تولید لوازم الکترونیکی، تجهیزات پزشکی و... می توانند نیاز خود را با کمک محصولات این شرکت تامین کنند. این مجموعه اولین تولیدکننده کابل فشار قوی زمینی کشور ژاپن است که نقش مهمی در پیشرفت صنایع رو به رشد این کشور دارد.

3.     Leoni

این مجموعه در سال 1569 تاسیس شد، کارخانه آن در آلمان و دفتر مرکزی در شهر نوئمبرگ واقع است. 95،000 نفر در این کمپانی و شعبه های مختلف آن در اقصی نقاط جهان مشغول به فعالیت هستند. این شرکت در بیش از 32 کشور جهان مانند آمریکا، چین، مصر، فرانسه، هند، لهستان، رومانی، صربستان، اوکراین و انگلیس شعبه دارد.

4.     Furkuwa

این شرکت در توکیو ژاپن و سال 1884 تاسیس شد. حدودا 52،000 کارمند در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند. این شرکت تامین کننده سیم و کابل برای صنایع خودروسازی، الکترونیک، برق کشی مسکونی و صنعتی، پزشکی و... است. هدف این کمپانی این است که محصولاتی کارآمد، مقرون به صرفه و با کیفیت استاندارد را به مشتریان خود عرضه کند.

5.     Prysmain Group

این شرکت سال 1879 تاسیس شد و دفتر آن در شهر میلان ایتالیا قرار دارد. بالغ بر 30،000 کارمند در این کمپانی مشغول به کار هستند. محصولات این شرکت در حوزه های مختلف برق کشی ساختمان، حمل و نقل، صنعت، الکترونیک و... مورد استفاده قرار می گیرند.

6.     General Cable

این کمپانی آمریکایی در سال 1927 تاسیس شد. این مجموعه که بالغ بر 30،000 کارمند در آن مشغول به فعالیت هستند از زیر مجموعه های هولدینگ Prysmain است. این کمپانی محصولات خود را به مشتریان سیم و کابل صنایع مختلف عرضه می کند.

7.     Nexans

این شرکت در سال 1897 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر پاریس فرانسه واقع است. حدودا 26،000 کارمند در این مجموعه مشغول به کار هستند. محصولات این کارخانه در حوزه های مختلف برق کشی مسکونی و صنعتی، تلکام و انتقال داده مورد استفاده قرار می گیرد. این کمپانی در آفریقا، آمریکا، آسیا، اروپا و استرالیا شعبه دارد.

8.     Hengtong

این کمپانی در سال 1991 تاسیس و دفتر آن در شهر جیانگو چین قرار دارد. بالغ بر 18،000 نفر در این جموعه کار می کنند. این شرکت تولید کننده کابل برق، فیبر نوری و دریایی است. کمپانی هنگتانگ بزرگترین تولید کننده سیم و کابل برق در چین است و همچنین جزء 3 شرکت برتر تولید کننده کابل فیبر نوری در جهان است که تقریبا 25% بازار داخلی و 15% بازار بین المللی این حوزه را به خود اختصاص داده است. شعبه های مختلف این مجموعه در اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا محصولات این کارخانه را به بیش از 150 کشور جهان عرضه می کنند.

9.     Southwire

این شرکت در سال 1937 تاسیس شد و دفتر آن در کارولتون آمریکا واقع است. حدودا 7،500 کارمند در این کمپانی مشغول به فعالیت هستند. این شرکت کار خود را با نصب تیرهای برق شروع کرد و امروز از تولید کنندگان پیشرو کابل در آمریکا است. طیف محصولات این مجموعه بسیار گسترده است که در برق کشی ساختمان های مسکونی و صنعتی، تجهیزات الکتریکی، روشنایی و... مورد استفاده قرار می گیرند.

10.     LS Cable & System

این کمپانی سال 1962 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن واقع در آنیانگ کره جنوبی است. حدودا 4،200 کارمند در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند. محصولات این کارخانه در حوزه های مختلف ساختمانی، صنعتی و ارتباطی استفاده می شوند. سیم و کابل این شرکت در آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آسیا یافت می شوند.

 

عواملی مانند رشد اقتصادی در بازارهای نو ظهور صنعت خودروسازی، نیاز به تولید برق پایدار و کارآمد و افزایش مصرف برق جهانی از جمله عواملی هستند که در چند سال گذشته به رشد بازار سیم و کابل برق کمک کرده اند. از محصولات این حوزه به طور گسترده در صنایع مختلفی اعم از ساخت و ساز و سیم کشی ساختمان، خودروسازی، تجهیزات پزشکی، تولیدات صنعتی و... استفاده می شود.

طبق گزارش Market Watch انتظار می رود ارزش معاملات بازار جهانی سیم و کابل برق در سال 2022 به 173،5 میلیارد دلار برسد. با افزایش تعداد تولید کنندگان بین المللی، بازار سیم و کابل روز به روز رقابتی تر می شود. صنعت تولید سیم و کابل طیف گسترده ای از محصولات مسی، آلومینیومی و فیبر نوری را به مشتریان عرضه می کند.

برنامه نویس سایت برنامه نویسی سایت طراحی سایت طراحی وب سایت